Kite
Selv om det kanskje ikke ser helt sånn ut, er jeg skikkelig bred. Med lang fartstid i bransjen som både inhouse designer og fra byråverden har jeg pådratt meg en enorm tyngde. Også denne gang i form av erfaring. Er man ansatt i et lite byrå får man ofte prøve mange hatter, og læringskurven blir bratt og variert. Som inhouse designer har jeg vært eneste kreative sjel, så også der har oppgavene vært mange og forskjellige. Jeg har i mange år drevet eget enk. og også der har jeg tatt på meg oppdrag som partyfikser. Jeg har dessverre ikke bilder av alle events jeg har vært med å planlegge og lage materiell osv. til, men her er et utdrag.
MAS 20 år
Da jeg jobbet for Heads&Tales fikk vi et oppdrag om å arrangere en heidundrandes bursdagsfest for Tromsøs feteste klesbutikk MAS. Sjappa talte 20 år, og det skulle feires med brask og bram. Hele byen ble invitert til fest!
Vi slo på stortromma! I denne forbindelse var jeg med på ide og planlegging ned til minste detalj. Vi booket bakgården på Mack bryggeri og satt i gang med det som skulle bli et party for historiebøkene!
Vi bestilte 200 nydelige paraplyer fra Kina, som kom frem akkurat i tide. Egne øletiketter ble laget, stylister, frisører og make-up artister ble booket. Vi inngikk avtale med sirkusskolen i byen, leide inn rå DJ og arrangerte modellkonkurranse for vanlige folk.
Av annet grafisk materiell produserte vi fotovegg, en kul magasinforside der folk kunne avbilde sine egne ansikter, en kyssevegg der alle måtte ta på leppestift, kysse på og skrive bursdagshilsen kom på plass. Invitasjoner, SoMe poster, motion til skjermer og en kul film til projektor.
Jaggu ble det fest!! Klikk gjerne her for flere bilder: #masparisdunord
H&T + Facebook
Dette var et event vi hadde sammen med Facebook da jeg jobbet for Heads&Tales. Temaet for foredraget var hvordan man bør navigere i Facebook-jungelen. Vårt svar var Stand out to be outstanding!
Vi laget en velkommen-stand der vi tok portrettbilder av de besøkende med mobil, la et dyrefilter på ansiket deres og printet bildet på en polaroidprinter. Deretter limte vi bildet på en notatbok prydet med vårt stilige jungeltema, logo og slogan! Alle fikk med seg en outstanding bok med bilde av seg selv.
Her sto jeg for idè, design og produksjon av alt grafisk materiell, samt SoMe for arrangementet.
Sensum
Sensum er et lite eventbyrå, og ivrig kunde hos Heads&Tales. De hadde ikke egen designer og dermed ble det til at jeg var på speed dial og sparret med dem når de trengte en kreativ sjel uten rammer og en designer til å produsere galskapen.
Her har jeg vært med på alt fra ideer til stands på festivaler, skisser, motion til events og presentasjoner for bedriftsledere, og selvfølgelig produsert bøtter og spann av materiell.
VM i lutefisk
Vulkanfisk på Mathallen ville ha en lutefiskkonkurranse – NM i lutefisk sa de, VM sa jeg! Og slik ble det. Vi laget et kult arrangement, med logo i skriftspråk, og inviterte lutefiskprodusenter fra fjern og nær. Det kom 10 produsenter fra Norge og Sverige. I dommerpanelet satt bla. kokk Øyvind Hjelle, matentusiast Jørn Hoel og vår alles frokost-TV-Wenche.
Her laget jeg alt av grafisk materiell og var med på ideutviklingen.
Norges kjappeste frokostprat
Heads&Tales i samarbeid med Sensum arrangerte før korona en rekke frokostseminarer under flagget Norges kjappeste frokostprat. Her ble en rask frokost servert og flere foredragsholdere invitert til å snakke rundt forskjellige temaer. Et populært frokostmøte som ble fullsatt hver gang.
Her laget jeg alt av grafisk materiell og var med å arrangere og organisere.
Prisvinnende stand for Engrosfrukt
Skrevet på FB:
Vi gratulerer Engrosfrukt AS som i år stakk av med tittelen Beste stand på innkjøpskjeden Gress sin messe på Lillestrøm. Standen gikk helt til topps blant tilsammen 122 utstillere! Heads&Tales stod bak konsept, utvikling og gjennomføring. Fokuset i år var miljø og bærekraft, dette i sammenheng med lanseringen av det nye bærekraftige, veganske produktet, Flowfood.
Med brukte møbler, paller, bjørkefinér-drivhus, kabeltrommel-bord, resirkulerte glass, gjenvinnbare tallerkener og egen gjenbruksstasjon for søppel, formelig lyste standen av gjenbruk og bærekraft. Vi satte også opp kunnskapstreet om bærekraft hvor de besøkende kunne få inspirasjon til hvordan dyrke frem nye grønnsaker av gamle grønnsaksrester, få fun facts om bærekraft og finne på svar på spørsmålene i en konkurranse som omhandlet temaet. Vi i Heads&Tales er takknemlige for at Engrosfrukt AS ga oss denne spennende oppgaven og samtidig stolte av det vi klarte å få til sammen!
Her sto jeg for alt av grafisk materiell og store deler av idé, planlegging og gjennomføring. Jeg dyrket frem spirer, og skrev funfacts, laget søte navnelapper, rigget gjenbrukstasjon og kjøkken av paller.
Bakkeløpet
Hvert år arrangerer Bakke AS flere events for sine boligprosjekter, men også for å styrke sin egen merkevare. Her er en SoMe-post jeg har laget i forbindelse med det årlige arrangementet Bakkeløpet. Her løper liten og stor en fastsatt løype. Et feelgood løp med medalje og premie til alle som deltar. Et populært opplegg på Aurskog i samarbeid med AFSK.
Events på Møllestrøket
I samarbeid med Heime har Bakke AS utviklet trivselskonseptet Bakkekontakt. Det innebærer at beboerne i våre boligprosjekter kan danne et fellesskap med sine naboer, gjerne allerede før de flytter inn. Mange av prosjektene har gjesteleilighet, fellesstue, drivhus, takterrasser der de kan møtes for felles arrangementer. Det kan være vinkurs, utekino, julegrantenning eller hva man måtte ønske. Beboerne kan selv styre hva som skal skje via en app, og det er Heime som drar i gang mange av eventene.
Her vises flere av samlingene vi har hatt for Møllestrøket i Vestby. Her har jeg laget alt grafisk materiell til trykk og SoMe, samt handlenett.
Hellerudfestivalen
Som styremedlem i Hellerud vel har jeg vært primus motor for den skjønne nabolagsfestivalen Hellerudfestivalen. Bandet Heller Uvel har vært en suveren medsammensvoren. Vi har dessverre hatt pause pga korona, men til sommeren braker det løs igjen.
Her har jeg naturlig nok hatt ansvar for nettsiden, SoMe, nabovarsler og flyers. I tillegg til å trekke i tråder for sponsorater, artister og frivillige.